• Έκτρωση – Άμβλωση-Tεχνητή διακοπή κύησης:Τι πρέπει να γνωρίζουμε…

    Έκτρωση – Άμβλωση-Tεχνητή διακοπή κύησης:Τι πρέπει να γνωρίζουμε…

    Παγκοσμίως γίνονται κάθε χρόνο εκατομμύρια εκτρώσεις. Συνήθως, οι γυναίκες που καταφεύγουν σε εκτρώσεις είναι ανύπαντρες. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι...

    Περισσότερα

  • Ο Ρόλος της Ψυχολογίας και της Διατροφής για την Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

    Ο Ρόλος της Ψυχολογίας και της Διατροφής για την Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

    Οι νεφροί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά όργανα του οργανισμού διότι απαρτίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στη διατήρηση του όγκου και της σύστασης των...

    Περισσότερα

  • Δυσφορία Έκλυσης Γάλακτος ή Dysphoric Milk Ejection Reflex (DMER)

    Δυσφορία Έκλυσης Γάλακτος ή Dysphoric Milk Ejection Reflex (DMER)

    Το σύνδρομο δυσφορίας του θηλασμού περιγράφεται ως μία κατάσταση κατά την οποία η θηλάζουσα μητέρα βιώνει ένα κύμα αρνητικών συναισθημάτων κατά την...

    Περισσότερα

Η Νόσος του Parkinson: Τα συμπτώματα και η αποκατάσταση

Κατηγορία: Ψυχολογία και ιατρικήΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η νόσος του Parkinson περιεγράφηκε για πρώτη φορά το 1817 από τον Dr James Parkinson. Είναι μια αργά εξελισσόμενη νευρολογική διαταραχή, η οποία προκαλείται από την εκφύλιση συγκεκριμένων νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου. Συνήθως εμφανίζεται μετά την ηλικία των 50 ετών, με ίδια συχνότητα και στα δύο φύλα, και είναι μια από τις συχνότερες διαταραχές του νευρικού συστήματος στους ηλικιωμένους. Μπορεί να εμφανιστεί όμως και σε άτομα νεότερης ηλικίας. Ωστόσο εμφανίζεται σπάνια σε παιδιά. Τα συμπτώματα μπορεί να διαφέρουν σε σημαντικό βαθμό από ασθενή σε ασθενή. Τα πρώτα σημεία της νόσου περιλαμβάνουν το αίσθημα κόπωσης, την απώλεια δύναμης, το μειωμένο συντονισμό οφθαλμών-χεριών και την αίσθηση τρόμου του βραχίονα. 

Ψωρίαση, οι ψυχολογικές επιπτώσεις της νόσου (Μέρος Β΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία και ιατρικήΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ψωρίαση είναι μια χρόνια νόσος η οποία προσβάλλει κυρίως το δέρμα και τις αρθρώσεις αλλά συνδέεται και με αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση άλλων παθολογικών καταστάσεων. Οι βλάβες που προκαλεί στο δέρμα ποικίλλουν σε αριθμό και έκταση. Σε κάποια άτομα είναι μικρές και δυσδιάκριτες, σε άλλα είναι ιδιαίτερα εμφανείς και υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις όπου οι ψωριασικές πλάκες μπορεί να καλύψουν ολόκληρο το σώμα. Η καλυμμένη από αργυρόχροα λέπια ερυθρή ψωριασική πλάκα είναι μια ''βρώμικη'' αλλοίωση που επηρεάζει ψυχολογικά τα άτομα που πάσχουν από ψωρίαση και τους δημιουργεί μεγάλη συναισθηματική επιβάρυνση. Oι εμφανείς βλάβες οδηγούν σε συναισθήματα ντροπής και μείωση της αυτοεκτίμησης. 

Η Γυναικομαστία σε ερωτήσεις. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Κατηγορία: Ψυχολογία και ιατρικήΔημοσιεύθηκε στις

gh

Γυναικομαστία είναι η παρουσία ψηλαφητού μαζικού αδένα (μαστός) στον άνδρα, η οποία σημαίνει ανισορροπία ανάμεσα στα οιστρογόνα που διεγείρουν την αύξηση του μαστού, και στα ανδρογόνα που αναστέλλουν την αύξηση. Υπάρχει δηλαδή αυξημένη παραγωγή οιστρογόνων ή μειωμένη παραγωγή ανδρογόνων, ή αυξημένη μετατροπή ανδρογόνων σε οιστρογόνα στο σώμα. Μπορεί να εμφανιστεί στον έναν ή και τους δύο μαστούς και θα πρέπει να διαφοροποιηθεί η αληθής γυναικομαστία από την ψευδογυναικομαστία που είναι συσσώρευση λίπους. Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί μεγάλο ποσοστό ανδρών και ελοχεύει κινδύνους. Σε ποια ηλικία εμφανίζεται; Ποια τα αίτια της και πώς αντιμετωπίζεται; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε μέσα από ερωτήσεις. 

Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ο μαθητής στην πολιτισμική πραγματικότητα

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαπολιτισμική παιδαγωγική ως όρος εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80'. Παραπέμπει στη παιδαγωγική συνάντηση που συμπεριλαμβάνει την ετερότητα και την αλληλεπίδραση διαφορετικών πολιτισμών και ταυτοτήτων, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να διαχειριστεί τη διαφορετικότητα και να αξιοποιήσει τόσο το μορφωτικό όσο και το πολιτισμικό επίπεδο των μαθητών με στόχο την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί καινοτόμο βήμα στον τομέα της μάθησης και βασίζεται στην παραδοχή ότι η μονοπολιτισμική εκπαίδευση δεν εκφράζει σε καμία περίπτωση την πραγματικότητα του 21ου αιώνα.