• Γιατί κρατάμε την «Μοίρα» της καρδιάς μας στα χέρια μας!

    Γιατί κρατάμε την «Μοίρα» της καρδιάς μας στα χέρια μας!

    Η δεκαετία του 60 χαρακτηρίστηκε από την διάδοση της κοσμοϊστορικής ανακάλυψης της δομής του DNA από τους Watson, Crick και Franklin. Ακολούθησε ένα κύμα...

    Περισσότερα

  • Το ψυχολογικό βάρος της διάγνωσης αλλά και της θεραπείας του καρκίνου του προστάτη

    Το ψυχολογικό βάρος της διάγνωσης αλλά και της θεραπείας του καρκίνου του προστάτη

    Ο καρκίνος του προστάτη παραμένει ο δεύτερος σε συχνότητα καρκίνος στους άνδρες όπου και υπολογίζεται ένα συνολικός αριθμός 1.100.000 νέων...

    Περισσότερα

  • Κοινωνικές δεξιότητες, βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη των παιδιών (μέρος 1ο)

    Κοινωνικές δεξιότητες, βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη των παιδιών (μέρος 1ο)

    Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη ενός παιδιού και την προσαρμογή του, γι’ αυτό και θα πρέπει να...

    Περισσότερα

  • Η Νευροβιολογία της Κατάθλιψης (μέρος 1ο)

    Η Νευροβιολογία της Κατάθλιψης (μέρος 1ο)

    Η κατάθλιψη είναι μία νόσος που επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής ενός ανθρώπου. Για το λόγο αυτό, η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της νόσου...

    Περισσότερα

HIV και AIDS, δυσκολίες και συναισθηματικές επιπτώσεις

Κατηγορία: Ψυχολογία και ιατρικήΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η λοίμωξη με τον ιό ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας (HIV) και το σύνδρομο επίκτητης ανοσοανεπάρκειας (AIDS), αναφέρονται συχνά μαζί ως HIV/AIDS. Είναι μια νόσος η οποία παρεμβαίνει στο ανοσοποιητικό σύστημα και παρεμποδίζει τη λειτουργία του με αποτέλεσμα μια ευπάθεια σε λοιμώξεις και όγκους. Αποτελεί ένα μείζον πρόβλημα καθώς επηρεάζει την υγεία και την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως. Σε ορισμένες περιοχές ιδίως στην υποσαχάρια Αφρική έχει πάρει τον χαρακτήρα πανδημίας. Εάν το άτομο έχει μολυνθεί από τον HIV είναι φορέας, δηλαδή ο ιός υπάρχει στο αίμα και μπορεί να μεταδοθεί αλλά το άτομο είναι ασυμπτωματικό, ενώ εάν το άτομο εμφανίσει συμπτωματολογία της νόσου τότε πάσχει από AIDS. 

Κοινωνικές και Εικονογραφημένες Ιστορίες (Κόμικς) για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και Αsperger’s

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι δυσκολίες στην αναγνώριση και κατανόηση κοινωνικών συμβάσεων και η ανταπόκριση σ’ αυτές είναι συχνές σε παιδιά με ΔΑΦ ή Asperger’s μικρής ηλικίας.

Οι Κοινωνικές Ιστορίες και οι Εικονογραφημένες Ιστορίες (Κόμικς), της Carol Gray εξατομικεύονται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε παιδιού. Με τρόπο που ταιριάζει σε αυτές τις ανάγκες αλλά και στον τρόπο που μαθαίνει ένα παιδί πιο αποτελεσματικά, το βοηθούν να κατανοήσει καταστάσεις που είναι άγνωστες ή το δυσκολεύουν να κατακτήσει νέες δεξιότητες.Οι Κοινωνικές Ιστορίες είναι σύντομες περιγραφές μιας περίστασης, ενώ οι εικονογραφημένες Ιστορίες απλές οπτικές αναπαραστάσεις μιας συζητησης.

25η Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Κατηγορία: Ψυχολογία ενηλίκωνΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η βία κατά των γυναικών αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο, διαδεδομένο σε όλες τις κοινωνίες και πλήττει όλες ανεξαιρέτως τις γυναίκες ανεξάρτητά από την ηλικία, την εθνικότητα, το κοινωνικοοικονομικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, την οικογενειακή και εργασιακή κατάσταση, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και συναντάται τόσο στον δημόσιο όσο και στο ιδιωτικό χώρο.Το φαινόμενο της έμφυλης βίας συνιστά κατάφωρη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έρευνες δείχνουν ότι μία στις τρεις γυναίκες έχουν υποστεί σωματική ή σεξουαλική παρενόχληση κατά την ενήλικη ζωή τους, μία στις πέντε γυναίκες έχουν πέσει θύμα βιασμού ή απόπειρας βιασμού και μία στις δέκα έχει υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή έχει πέσει θύμα ανεπιθύμητης παρακολούθησης με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Δυσφορία του Γένους: πότε πρέπει να ανησυχήσουν οι γονείς;

Κατηγορία: ΨυχοπαθολογίαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαμόρφωση συμπεριφοράς ανάλογης με το φύλο είναι μια διαδικασία, η οποία ξεκινά από πολύ νωρίς, από τη βρεφική ακόμα ηλικία. Στην ηλικία των 2 ετών το παιδί αρχίζει να κάνει διαφοροποιήσεις ανάμεσα στο αρσενικό και το θηλυκό και στα 5 έχει ήδη διαμορφώσει κοινωνικά στερεότυπα ανάλογα με αυτά των ενηλίκων. Τα κορίτσια έχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια ελευθερίας στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς τους γιατί στο ρόλο τους περιλαμβάνονται και εκδηλώσεις που είναι χαρακτηριστικές των αγοριών. Για παράδειγμα, τα κορίτσια μπορεί να φορούν παντελόνια, ενώ κανένας δε μπορεί να φανταστεί ένα αγόρι να φοράει φούστα, τουλάχιστον στις δυτικές κοινωνίες. Επίσης, οι γονείς συμφωνούν τα κορίτσια να ασχολούνται με “αγορίστικα” παιχνίδια.