• Κορονοϊός: Πώς επηρεάζει την  Ψυχολογία των παιδιών Προσχολικής Ηλικίας;

    Κορονοϊός: Πώς επηρεάζει την Ψυχολογία των παιδιών Προσχολικής Ηλικίας;

    Το τελευταίο διάστημα αναμφισβήτητα αποτελεί για όλους μια περίοδο δοκιμασίας και προσαρμογής σε μια καινούργια πραγματικότητα. Η διάδοση του...

    Περισσότερα

  • Ψυχολογική Αναδραστικότητα: Η αντίδραση στον περιορισμό της ελευθερίας

    Ψυχολογική Αναδραστικότητα: Η αντίδραση στον περιορισμό της ελευθερίας

    Η τρέχουσα περίοδος, την οποία διανύουμε με άγχος και αβεβαιότητα, είναι πρωτόγνωρη για κάθε άτομο, ομάδα και κοινωνία. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά...

    Περισσότερα

  • Ο Φόβος για τα Εμβόλια και το Αντιεμβολιαστικό Κίνημα 

    Ο Φόβος για τα Εμβόλια και το Αντιεμβολιαστικό Κίνημα 

    Είναι αναμφίβολο ότι ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της ιατρικής επιστήμης είναι τα εμβόλια. Η χρήση τους έχει μειώσει σημαντικά τις...

    Περισσότερα

  • COVID-19: Παραμονή στο Σπίτι & Τήρηση Διατροφικού Πλάνου

    COVID-19: Παραμονή στο Σπίτι & Τήρηση Διατροφικού Πλάνου

    Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τον ιό covid-19, μένουμε όλοι στο σπίτι για ένα καλύτερο μέλλον. Πόσο εύκολο είναι, όμως, να...

    Περισσότερα

  • Κύηση και κορονοϊός: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε….

    Κύηση και κορονοϊός: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε….

    Ο νέος κοροναϊός ονομάζεται 2019–nCoV και αποτελεί ένα καινούργιο στέλεχος κοροναϊού.Ο 2019–nCoV ανήκει στην ίδια οικογένεια ιών όπως ο ιός που...

    Περισσότερα

  • Κορονοϊός: Η αγέλη αντιδρά

    Κορονοϊός: Η αγέλη αντιδρά

    Αυτό που ζούμε είναι ένας τυφώνας που ήρθε ξαφνικά και σαρώνει τα πάντα, τα αλλάζει όλα. Βιολογικός “πόλεμος” που μας υπενθυμίζει την φυσική επιλογή....

    Περισσότερα

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας- ΔΕΠ-Υ

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που ερχόμαστε συχνά σε επαφή με πολλούς μαθητές έχουμε λίγο ή πολύ την ικανότητα να αντιληφθούμε εάν ένα παιδί αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες στη συμπεριφορά, στην εστίαση της προσοχής ή γενικότερα εάν «κάτι δεν πάει καλά» τόσο στη συμπεριφορά του μέσα και έξω από την τάξη όσο και στο μαθησιακό του επίπεδο. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι περισσότεροι δάσκαλοι ενημερώνουν τους γονείς και τους κατευθύνουν σε υπηρεσίες που μπορούν να αξιολογήσουν γνωστικά, συναισθηματικά και σωματικά το παιδί. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι σπάνιο το γεγονός όπου πολλοί γονείς μπαίνουν οι ίδιοι στη διαδικασία της «ετικετοποίησης» του παιδιού τους, χωρίς να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό.

Στρατηγικές ενθάρρυνσης της κοινωνικοποίησης παιδιών με δυσκολίες στο σχολείο

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Καθώς το σύγχρονο σχολείο προσπαθεί να κάνει πράξη την έννοια της συνεκπαίδευσης, πολλά παιδιά με δυσκολίες φοιτούν πια με τις κατάλληλες προϋποθέσεις στο σχολείο της γειτονιάς τους. Η συνύπαρξη παιδιών με και χωρίς αναπτυξιακές και άλλες δυσκολίες παρουσιάζει πολλές προκλήσεις κι απαιτεί προετοιμασία, ενημέρωση και κατάλληλη υποστήριξη.

Υψηλή προτεραιότητα θα έπρεπε να έχει η ενθάρρυνση της κοινωνικοποίησης των παιδιών με δυσκολίες στο σχολικό πλαίσιο. Έτσι, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν φιλίες, οι οποίες παίζουν κριτικό ρόλο στην ψυχοσωματική ανάπτυξη, αλλά και θα αποφευχθούν φαινόμενα απομόνωσης ή και εκφοβισμού, με όλες τις αρνητικές τους συνέπειες.

Παιδική Κακοποίηση: Ο ρόλος των Επαγγελματιών Υγείας (Μέρος Β΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Πολλά παιδιά διστάζουν να αποκαλύψουν πως έχουν κακοποιηθεί, ειδικά αν η κακοποίηση έχει γίνει από τον ένα ή από τους δύο γονείς ή είναι σε πολύ μικρή ηλικία ώστε να εκφραστούν λεκτικά σχετικά με το γεγονός. Άλλα παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση δεν γνωστοποιούν το συμβάν καθώς βιώνουν έντονα το αίσθημα του φόβου. Βασικός στόχος της πρόληψης είναι η ενημέρωση. Η πρόληψη κινείται σε τρία επίπεδα και διακρίνεται σε πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή. Η πρωτογενής πρόληψη απευθύνεται κυρίως στο γενικό πληθυσμό με προγράμματα, που έχουν κύριο στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, την ευαισθητοποίηση της κοινότητας σχετικά με το φαινόμενο της κακοποίησης... 

Παιδική Κακοποίηση: Οι μορφές και οι επιπτώσεις (Μέρος Α΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

«Με τον όρο κακοποίηση / παραμέληση παιδιών περιγράφεται ένα φαινόμενο σύμφωνα με το οποίο, ένας ή περισσότεροι ενήλικες που έχουν την ευθύνη και την φροντίδα ενός παιδιού προκαλούν ή επιτρέπουν να προκληθούν στο παιδί σωματικές κακώσεις ή συνθήκες στέρησης σε τέτοιο βαθμό σοβαρότητας ώστε συχνά να επιφέρουν σοβαρές διαταραχές σωματικής, νοητικής, συναισθηματικής ή κοινωνικής μορφής, ακόμα και τον θάνατο».

Το φαινόμενο της κακοποίησης μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές. Είτε μέσω σωματικής κακοποίησης είτε σεξουαλικής είτε μέσω συναισθηματικής κακοποίησης ακόμη και παραμέλησης.