• Ψωρίαση, μια αυτοάνοση πάθηση (Μέρος Α΄)

    Ψωρίαση, μια αυτοάνοση πάθηση (Μέρος Α΄)

    Η ψωρίαση είναι μια μη μεταδοτική χρόνια συστηματική αυτοάνοση πάθηση η οποία προσβάλλει κυρίως το δέρμα και τις αρθρώσεις αλλά συνδέεται και με...

    Περισσότερα

  • Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής (SLI), τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά της

    Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής (SLI), τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά της

    Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή η οποία περιγράφει την κατάσταση της καθυστερημένης γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά ενώ...

    Περισσότερα

  • Τραύμα, Μετατραυματικό Στρες (PTSD) και Υποστηρικτικά Δίκτυα

    Τραύμα, Μετατραυματικό Στρες (PTSD) και Υποστηρικτικά Δίκτυα

    Το Τραύμα αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου το άτομο βιώνει πληθώρα αρνητικών επιδράσεων που προέρχονται από μεγάλης έντασης στρεσογόνα γεγονότα...

    Περισσότερα

  • Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

    Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

    Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των...

    Περισσότερα

  • Διαταραχή Κοινωνικού Άγχους, μια συχνή αγχώδης διαταραχή.

    Διαταραχή Κοινωνικού Άγχους, μια συχνή αγχώδης διαταραχή.

    Η διαταραχή κοινωνικού άγχους, γνωστή επίσης και ως κοινωνική φοβία, αποτελεί μία αγχώδη διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από έντονο κι επίμονο φόβο για μία...

    Περισσότερα

  • Όρια και εφηβεία

    Όρια και εφηβεία

    Τα όρια κατέχουν ουσιώδη θέση μέσα στην οικογένεια και στην ανατροφή των παιδιών. Συμβάλλουν στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, την...

    Περισσότερα

  • Συμπεριφορές Εκτόνωσης (Μέρος Β). Παραδείγματα acting out και ερμηνεία του.

    Συμπεριφορές Εκτόνωσης (Μέρος Β). Παραδείγματα acting out και ερμηνεία του.

    Στο πρώτο μέρος του άρθρου μας ορίσαμε την έννοια της εκδραμάτισης ή  αλλιώς συναισθηματικής εκφόρτισης ή εκτόνωσης και περιγράψαμε τί ακριβώς είναι σε...

    Περισσότερα

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Οι «Πλάγιες διαδρομές» στην Εκπαίδευση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών είναι οι μέθοδοι και τα προϊόντα της σύγχρονης τεχνολογίας οι οποίες αφορούν τη συγκέντρωση, την ηλεκτρονική κωδικοποίηση, την επεξεργασία και την ταξινόμηση της πληροφορίας σε οποιαδήποτε μορφή (κείμενο, ήχος, εικόνα, κτλ.).

Η Εκπαιδευτική Τεχνολογία και οι Τεχνολογίες Υποστήριξης, πιο συγκεκριμένα, μπορούν υπό τις σωστές προϋποθέσεις να αποδειχθούν πολύτιμα εργαλεία για τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίσουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλους, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων τους, αφού όπως επισημαίνει ο Vygotsky «Το Α και το Ω της εξέλιξης του πολιτισμού είναι η δημιουργία πλάγιων διαδρομών».

Τραύμα, Μετατραυματικό Στρες (PTSD) και Υποστηρικτικά Δίκτυα

Κατηγορία: ΨυχοπαθολογίαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το Τραύμα αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου το άτομο βιώνει πληθώρα αρνητικών επιδράσεων που προέρχονται από μεγάλης έντασης στρεσογόνα γεγονότα (φυσικές ή προκαλούμενες από τον άνθρωπο καταστροφές, πόλεμος, τροχαία ατυχήματα, μαρτυρίες βίαιων θανάτων καθώς και υποβολή του ίδιου του ατόμου σε βασανιστήρια, τρομοκρατική επίθεση, βιασμό κ.α.) τα οποία δεν μπορεί να επεξεργαστεί ψυχικά. Η πρώιμη έκθεση του παιδιού σε τέτοιου είδους τραυματικές συνθήκες δημιουργεί ιδιαίτερα επιβαρυμένες καταστάσεις οι οποίες αν δεν εκτιμηθούν σωστά μπορεί να επηρεάσουν το παιδί κατά την ενήλικη ζωή του. Η ανάγκη παρέμβασης καθίσταται επιβεβλημένη ώστε να μειωθεί η δυσφορία και να μπορέσει το άτομο να επιστρέψει στην καθημερινή του λειτουργικότητα.  

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι νηπιαγωγοί είναι σε θέση να αντιληφθούν εάν ένα νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες και ελλείμματα σε έναν τομέα ώστε να το υποστηρίξουν περισσότερο και πιο εξατομικευμένα. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί δυσκολεύεται να κρατήσει το ψαλίδι και να κόψει ένα πλαίσιο τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το βοηθήσει με δραστηριότητες ενδυνάμωσης και ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας.Για να γίνουν πιο συγκεκριμένα και κατανοητά τα προαναφερθέντα στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο που πιθανό να προμηνύουν μια μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.

Διαταραχή Κοινωνικού Άγχους, μια συχνή αγχώδης διαταραχή.

Κατηγορία: ΨυχοπαθολογίαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαταραχή κοινωνικού άγχους, γνωστή επίσης και ως κοινωνική φοβία, αποτελεί μία αγχώδη διαταραχή η οποία χαρακτηρίζεται από έντονο κι επίμονο φόβο για μία ή περισσότερες κοινωνικές καταστάσεις. Εάν υπάρχει άγχος για τις περισσότερες κοινωνικές καταστάσεις, τότε πλέον η διάγνωση προσδιορίζεται ως «Διαταραχή Γενικευμένου Κοινωνικού Άγχους» (ΔΓΚΑ). Κατά κανόνα, στις κοινωνικές αυτές καταστάσεις, το άτομο θα πρέπει να εκτελέσει κάτι μπροστά σε άλλους ανθρώπους. Ένα πολύ συνηθισμένο παράδειγμα είναι το να μιλήσει κανείς μπροστά σε κοινό. Συνήθως, το άγχος εκδηλώνεται όταν οι άνθρωποι μπροστά στους οποίους καλείται κανείς να εκτελέσει κάτι είναι είτε άγνωστοι είτε θα κρίνουν είτε αντιπροσωπεύουν άτομα εξουσίας.