• Πώς να διαλέξω έναν ψυχοθεραπευτή?

    Πώς να διαλέξω έναν ψυχοθεραπευτή?

    Καθημερινά άνθρωποι αναζητούν στο διαδίκτυο πληροφορίες για ψυχολόγο, ψυχοθεραπευτή, θεραπευτή. Πολλές φορές μαθαίνουν για κάποιον "καλό" θεραπευτή...

    Περισσότερα

  • Τα οφέλη της εργασίας στη ζωή του ατόμου

    Τα οφέλη της εργασίας στη ζωή του ατόμου

    Εργασία είναι κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα που αποσκοπεί στην εκτέλεση ενός έργου, στην παραγωγή ενός προϊόντος, υλικού ή πνευματικού. Μπορεί να...

    Περισσότερα

  • Ποια συμπτώματα μπορεί να υποδηλώνουν δυσφαγία σε ενήλικα άτομα;

    Ποια συμπτώματα μπορεί να υποδηλώνουν δυσφαγία σε ενήλικα άτομα;

    Η κατάποση είναι η διαδικασία της μεταφοράς του σάλιου, των στερεών και υγρών τροφών από την στοματική κοιλότητα στο στομάχι. Είναι μια αυτονόητη...

    Περισσότερα

  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας- ΔΕΠ-Υ

    Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας- ΔΕΠ-Υ

    Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που ερχόμαστε συχνά σε επαφή με πολλούς μαθητές έχουμε λίγο ή πολύ την ικανότητα να αντιληφθούμε εάν ένα παιδί...

    Περισσότερα

  • Παιδική Κακοποίηση: Οι μορφές και οι επιπτώσεις (Μέρος Α΄)

    Παιδική Κακοποίηση: Οι μορφές και οι επιπτώσεις (Μέρος Α΄)

    «Με τον όρο κακοποίηση / παραμέληση παιδιών περιγράφεται ένα φαινόμενο σύμφωνα με το οποίο, ένας ή περισσότεροι ενήλικες που έχουν την ευθύνη και...

    Περισσότερα

  • Κατάθλιψη: μια σοβαρή ψυχική διαταραχή που μπορεί να γίνει ευκαιρία για αλλαγή

    Κατάθλιψη: μια σοβαρή ψυχική διαταραχή που μπορεί να γίνει ευκαιρία για αλλαγή

    Η κατάθλιψη είναι μια οδυνηρή ψυχική κατάσταση που εμφανίζεται συχνά σε άτομα και των δύο φύλων και όλων των ηλικιών. Είναι σημαντικό να πούμε εξ...

    Περισσότερα

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας- ΔΕΠ-Υ

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί που ερχόμαστε συχνά σε επαφή με πολλούς μαθητές έχουμε λίγο ή πολύ την ικανότητα να αντιληφθούμε εάν ένα παιδί αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες στη συμπεριφορά, στην εστίαση της προσοχής ή γενικότερα εάν «κάτι δεν πάει καλά» τόσο στη συμπεριφορά του μέσα και έξω από την τάξη όσο και στο μαθησιακό του επίπεδο. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι περισσότεροι δάσκαλοι ενημερώνουν τους γονείς και τους κατευθύνουν σε υπηρεσίες που μπορούν να αξιολογήσουν γνωστικά, συναισθηματικά και σωματικά το παιδί. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι σπάνιο το γεγονός όπου πολλοί γονείς μπαίνουν οι ίδιοι στη διαδικασία της «ετικετοποίησης» του παιδιού τους, χωρίς να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό.

Στρατηγικές ενθάρρυνσης της κοινωνικοποίησης παιδιών με δυσκολίες στο σχολείο

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Καθώς το σύγχρονο σχολείο προσπαθεί να κάνει πράξη την έννοια της συνεκπαίδευσης, πολλά παιδιά με δυσκολίες φοιτούν πια με τις κατάλληλες προϋποθέσεις στο σχολείο της γειτονιάς τους. Η συνύπαρξη παιδιών με και χωρίς αναπτυξιακές και άλλες δυσκολίες παρουσιάζει πολλές προκλήσεις κι απαιτεί προετοιμασία, ενημέρωση και κατάλληλη υποστήριξη.

Υψηλή προτεραιότητα θα έπρεπε να έχει η ενθάρρυνση της κοινωνικοποίησης των παιδιών με δυσκολίες στο σχολικό πλαίσιο. Έτσι, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν φιλίες, οι οποίες παίζουν κριτικό ρόλο στην ψυχοσωματική ανάπτυξη, αλλά και θα αποφευχθούν φαινόμενα απομόνωσης ή και εκφοβισμού, με όλες τις αρνητικές τους συνέπειες.

Παιδική Κακοποίηση: Ο ρόλος των Επαγγελματιών Υγείας (Μέρος Β΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Πολλά παιδιά διστάζουν να αποκαλύψουν πως έχουν κακοποιηθεί, ειδικά αν η κακοποίηση έχει γίνει από τον ένα ή από τους δύο γονείς ή είναι σε πολύ μικρή ηλικία ώστε να εκφραστούν λεκτικά σχετικά με το γεγονός. Άλλα παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση δεν γνωστοποιούν το συμβάν καθώς βιώνουν έντονα το αίσθημα του φόβου. Βασικός στόχος της πρόληψης είναι η ενημέρωση. Η πρόληψη κινείται σε τρία επίπεδα και διακρίνεται σε πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή. Η πρωτογενής πρόληψη απευθύνεται κυρίως στο γενικό πληθυσμό με προγράμματα, που έχουν κύριο στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, την ευαισθητοποίηση της κοινότητας σχετικά με το φαινόμενο της κακοποίησης... 

Παιδική Κακοποίηση: Οι μορφές και οι επιπτώσεις (Μέρος Α΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

«Με τον όρο κακοποίηση / παραμέληση παιδιών περιγράφεται ένα φαινόμενο σύμφωνα με το οποίο, ένας ή περισσότεροι ενήλικες που έχουν την ευθύνη και την φροντίδα ενός παιδιού προκαλούν ή επιτρέπουν να προκληθούν στο παιδί σωματικές κακώσεις ή συνθήκες στέρησης σε τέτοιο βαθμό σοβαρότητας ώστε συχνά να επιφέρουν σοβαρές διαταραχές σωματικής, νοητικής, συναισθηματικής ή κοινωνικής μορφής, ακόμα και τον θάνατο».

Το φαινόμενο της κακοποίησης μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές. Είτε μέσω σωματικής κακοποίησης είτε σεξουαλικής είτε μέσω συναισθηματικής κακοποίησης ακόμη και παραμέλησης.