• Η Συμβολή της Κοινωνικής Εργασίας στον ογκολογικό ασθενή και το περιβάλλον του

    Η Συμβολή της Κοινωνικής Εργασίας στον ογκολογικό ασθενή και το περιβάλλον του

    Η κοινωνική εργασία είναι μια ανθρωποκεντρική επιστήμη που επιδιώκει την εύρυθμη λειτουργία του ατόμου, των ομάδων και του συνόλου γενικότερα. Μια επιστήμη δράσης και...

    Περισσότερα

  • Έκτρωση – Άμβλωση-Tεχνητή διακοπή κύησης:Τι πρέπει να γνωρίζουμε…

    Έκτρωση – Άμβλωση-Tεχνητή διακοπή κύησης:Τι πρέπει να γνωρίζουμε…

    Παγκοσμίως γίνονται κάθε χρόνο εκατομμύρια εκτρώσεις. Συνήθως, οι γυναίκες που καταφεύγουν σε εκτρώσεις είναι ανύπαντρες. Είναι αποδεδειγμένο ότι οι...

    Περισσότερα

  • Ο Ρόλος της Ψυχολογίας και της Διατροφής για την Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

    Ο Ρόλος της Ψυχολογίας και της Διατροφής για την Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

    Οι νεφροί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά όργανα του οργανισμού διότι απαρτίζουν σημαντικό ρόλο τόσο στη διατήρηση του όγκου και της σύστασης των...

    Περισσότερα

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI), τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά της

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή η οποία περιγράφει την κατάσταση της καθυστερημένης γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά ενώ παράλληλα απουσιάζουν άλλες αιτίες όπως είναι ο αυτισμός, η κώφωση ή η νοητική υστέρηση. Τα παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή έχουν τυπική ευφυΐα, όραση, ακοή και συναισθηματική ανάπτυξη. Συνήθως αρχίζουν να μιλούν περίπου στην ίδια ηλικία με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, αλλά η πρόοδος της γλωσσικής τους ανάπτυξης είναι σημαντικά πιο χαμηλή. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν εκδηλώνεται από νωρίς, περίπου στην ηλικία των 12 μηνών όπου το παιδί αναμένεται να πει τις πρώτες του λέξεις μέχρι την ηλικία των 2-3 ετών όπου το παιδί σχηματίζει τις πρώτες του φράσεις και προτάσεις.

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Οι «Πλάγιες διαδρομές» στην Εκπαίδευση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών είναι οι μέθοδοι και τα προϊόντα της σύγχρονης τεχνολογίας οι οποίες αφορούν τη συγκέντρωση, την ηλεκτρονική κωδικοποίηση, την επεξεργασία και την ταξινόμηση της πληροφορίας σε οποιαδήποτε μορφή (κείμενο, ήχος, εικόνα, κτλ.).

Η Εκπαιδευτική Τεχνολογία και οι Τεχνολογίες Υποστήριξης, πιο συγκεκριμένα, μπορούν υπό τις σωστές προϋποθέσεις να αποδειχθούν πολύτιμα εργαλεία για τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίσουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλους, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων τους, αφού όπως επισημαίνει ο Vygotsky «Το Α και το Ω της εξέλιξης του πολιτισμού είναι η δημιουργία πλάγιων διαδρομών».

Τραύμα, Μετατραυματικό Στρες (PTSD) και Υποστηρικτικά Δίκτυα

Κατηγορία: ΨυχοπαθολογίαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το Τραύμα αναφέρεται σε μια κατάσταση όπου το άτομο βιώνει πληθώρα αρνητικών επιδράσεων που προέρχονται από μεγάλης έντασης στρεσογόνα γεγονότα (φυσικές ή προκαλούμενες από τον άνθρωπο καταστροφές, πόλεμος, τροχαία ατυχήματα, μαρτυρίες βίαιων θανάτων καθώς και υποβολή του ίδιου του ατόμου σε βασανιστήρια, τρομοκρατική επίθεση, βιασμό κ.α.) τα οποία δεν μπορεί να επεξεργαστεί ψυχικά. Η πρώιμη έκθεση του παιδιού σε τέτοιου είδους τραυματικές συνθήκες δημιουργεί ιδιαίτερα επιβαρυμένες καταστάσεις οι οποίες αν δεν εκτιμηθούν σωστά μπορεί να επηρεάσουν το παιδί κατά την ενήλικη ζωή του. Η ανάγκη παρέμβασης καθίσταται επιβεβλημένη ώστε να μειωθεί η δυσφορία και να μπορέσει το άτομο να επιστρέψει στην καθημερινή του λειτουργικότητα.  

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι νηπιαγωγοί είναι σε θέση να αντιληφθούν εάν ένα νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες και ελλείμματα σε έναν τομέα ώστε να το υποστηρίξουν περισσότερο και πιο εξατομικευμένα. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί δυσκολεύεται να κρατήσει το ψαλίδι και να κόψει ένα πλαίσιο τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το βοηθήσει με δραστηριότητες ενδυνάμωσης και ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας.Για να γίνουν πιο συγκεκριμένα και κατανοητά τα προαναφερθέντα στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο που πιθανό να προμηνύουν μια μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.