• Κοινωνική Εργασία στο δρόμο: «Streetwork»

    Κοινωνική Εργασία στο δρόμο: «Streetwork»

    Η κοινωνική εργασία στο δρόμο (streetwork) αποτελεί προσέγγιση ευάλωτων πληθυσμών οι οποίοι είναι απομακρυσμένοι από τους φορείς παροχών υπηρεσιών...

    Περισσότερα

  • Kαισαρική τομή…..Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε……

    Kαισαρική τομή…..Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε……

    Ο ερχομός ενός παιδιού αποτελεί το πιο σημαντικό γεγονός στην ανθρώπινη ζωή.Τόσο η εγκυμοσύνη όσο και ο τοκετός αποτελούν φυσικά και πολύ σημαντικά...

    Περισσότερα

  • H Εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στις Θεραπευτικές Προσεγγίσεις Παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

    H Εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στις Θεραπευτικές Προσεγγίσεις Παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

    Τις τελευταίες δεκαετίες η χρήση υπολογιστών στην εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό, έχει βρει θερμούς υποστηρικτές από εκπαιδευτικούς, θεραπευτές,...

    Περισσότερα

  • Δυσλεξία: "ας συστηθούμε ξανά"

    Δυσλεξία: "ας συστηθούμε ξανά"

    Πολλοί γονείς στις μέρες μας έρχονται αντιμέτωποι με μία διαφορετικότητα αποτυπωμένη στις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού τους. Συχνά μην...

    Περισσότερα

  • ALERT: Η αϋπνία προκαλεί φλεγμονή και σκοτώνει!

    ALERT: Η αϋπνία προκαλεί φλεγμονή και σκοτώνει!

    Σωρεία επιστημονικών μελετών αναδεικνύουν την σημασία του ποιοτικού ύπνου για την ανθρώπινη υγεία. Οι επιστημονικές εταιρίες ύπνου συστήνουν ότι η...

    Περισσότερα

Διαταραχή Στρες μετά από ψυχοτραυματική εμπειρία: τι είναι και πως αντιμετωπίζεται;

Κατηγορία: ΨυχοπαθολογίαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαταραχή στρες μετά από ψυχοτραυματική εμπειρία ή αλλιώς Μετατραυματικό Σύνδρομο (Post Traumatic Stress Disorder- PTSD), μπορεί να προκύψει όταν ένα άτομο έχει εμπλακεί το ίδιο ή έχει πληροφορηθεί από άλλους, για ένα ιδιαίτερης έντασης στρεσογόνο γεγονός, το οποίο θα προκαλούσε ψυχική ανησυχία κι αναστάτωση σε όλους τους ανθρώπους. Παραδείγματα είναι ο πόλεμος, τα βασανιστήρια, οι φυσικές καταστροφές, τα σοβαρά ατυχήματα, οι βιασμοί κ.λ.π. Τα συμπτώματα του PTSD περιλαμβάνουν φόβο, έντονο αίσθημα αβοηθητότητας το οποίο ενίοτε μπορεί να φτάσει έως ψυχικό τρόμο, επανειλημμένες αναβιώσεις του γεγονότος (flashbacks), εφιάλτες. Επίσης μπορεί να συνυπάρχουν κενά μνήμης σε σχέση με το συμβάν. 

Ψωρίαση, μια αυτοάνοση πάθηση (Μέρος Α΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία και ιατρικήΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ψωρίαση είναι μια μη μεταδοτική χρόνια συστηματική αυτοάνοση πάθηση η οποία προσβάλλει κυρίως το δέρμα και τις αρθρώσεις αλλά συνδέεται και με αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου, καρδιαγγειακών νοσημάτων, φλεγμονωδών νοσημάτων του εντέρου και κατάθλιψης.

Μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία, με την ίδια συχνότητα σε άνδρες και γυναίκες. Υπολογίζεται ότι περίπου 2-5% του πληθυσμού παγκοσμίως εμφανίζει ψωρίαση. Έχει διάφορες κλινικές μορφές μεταξύ άλλων φλυκταινώδης, σταγονοειδής, ερυθροδερμική, ανάστροφη και κατά πλάκας η οποία είναι και η συχνότερη. Η πορεία της ψωρίασης χαρακτηρίζεται από εξάρσεις και υφέσεις.

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (SLI), τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά της

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή η οποία περιγράφει την κατάσταση της καθυστερημένης γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά ενώ παράλληλα απουσιάζουν άλλες αιτίες όπως είναι ο αυτισμός, η κώφωση ή η νοητική υστέρηση. Τα παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή έχουν τυπική ευφυΐα, όραση, ακοή και συναισθηματική ανάπτυξη. Συνήθως αρχίζουν να μιλούν περίπου στην ίδια ηλικία με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, αλλά η πρόοδος της γλωσσικής τους ανάπτυξης είναι σημαντικά πιο χαμηλή. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν εκδηλώνεται από νωρίς, περίπου στην ηλικία των 12 μηνών όπου το παιδί αναμένεται να πει τις πρώτες του λέξεις μέχρι την ηλικία των 2-3 ετών όπου το παιδί σχηματίζει τις πρώτες του φράσεις και προτάσεις.

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Οι «Πλάγιες διαδρομές» στην Εκπαίδευση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών είναι οι μέθοδοι και τα προϊόντα της σύγχρονης τεχνολογίας οι οποίες αφορούν τη συγκέντρωση, την ηλεκτρονική κωδικοποίηση, την επεξεργασία και την ταξινόμηση της πληροφορίας σε οποιαδήποτε μορφή (κείμενο, ήχος, εικόνα, κτλ.).

Η Εκπαιδευτική Τεχνολογία και οι Τεχνολογίες Υποστήριξης, πιο συγκεκριμένα, μπορούν υπό τις σωστές προϋποθέσεις να αποδειχθούν πολύτιμα εργαλεία για τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίσουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλους, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων τους, αφού όπως επισημαίνει ο Vygotsky «Το Α και το Ω της εξέλιξης του πολιτισμού είναι η δημιουργία πλάγιων διαδρομών».