Τραυλισμός, αίτια και χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ο τραυλισμός αναφέρεται στη διαταραχή της φυσιολογικής ροής και της ρυθμικής διαμόρφωσης της ομιλίας. Παρουσιάζεται σε όλους τους πολιτισμούς από την αρχαιότητα ως σήμερα. Εμφανίζεται συνήθως κατά την προσχολική ηλικία όπου η γλωσσική ανάπτυξη εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό. Έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και έχουν διατυπωθεί διάφορες υποθέσεις ως προς τα αίτια του.

Κρίνεται απαραίτητη η έγκαιρη παρέμβαση του ειδικού, καθώς δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την εξέλιξη του φαινομένου στο μέλλον και η δυσκολία αυτή είναι πιθανόν να επιδεινωθεί προοδευτικά αν δεν αντιμετωπιστεί με κάποια θεραπευτική αγωγή.  

Διαταραχή Γραπτής Έκφρασης- Δυσγραφία

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Πολλοί εκπαιδευτικοί των μικρών τάξεων του δημοτικού αλλά και πολλοί γονείς όταν το παιδί μαθαίνει να γράφει επιμένουν στην εξάσκηση της καλλιγραφίας και όχι άδικα. Ένα παιδί στην πρώτη δημοτικού καλείται να μάθει τις συμβάσεις του γραπτού λόγου, δηλαδή να εξασκηθεί στον ορθό τρόπο γραφής του κάθε γράμματος, στη σωστή φορά γραφής (από αριστερά προς τα δεξιά), στην τοποθέτηση των γραμμάτων πάνω στη γραμμή κ.λ.π. Τόσες πολλές και απαιτητικές δεξιότητες που μπορεί σε εμάς να φαίνονται παιχνιδάκι σε ένα πρωτάκι όμως όλα αυτά φαντάζουν μεγάλα, δύσκολα και κουραστικά! Πότε όμως μιλάμε για μαθησιακή δυσκολία στη γραφή; Η δυσγραφία, όπως αλλιώς ονομάζεται στην Ειδική Αγωγή, είναι μία σημαντική δυσκολία που μπορεί να έχει το παιδί. 

Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής (SLI), τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά της

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή η οποία περιγράφει την κατάσταση της καθυστερημένης γλωσσικής ανάπτυξης σε παιδιά ενώ παράλληλα απουσιάζουν άλλες αιτίες όπως είναι ο αυτισμός, η κώφωση ή η νοητική υστέρηση. Τα παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή έχουν τυπική ευφυΐα, όραση, ακοή και συναισθηματική ανάπτυξη. Συνήθως αρχίζουν να μιλούν περίπου στην ίδια ηλικία με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά, αλλά η πρόοδος της γλωσσικής τους ανάπτυξης είναι σημαντικά πιο χαμηλή. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν εκδηλώνεται από νωρίς, περίπου στην ηλικία των 12 μηνών όπου το παιδί αναμένεται να πει τις πρώτες του λέξεις μέχρι την ηλικία των 2-3 ετών όπου το παιδί σχηματίζει τις πρώτες του φράσεις και προτάσεις.

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Οι «Πλάγιες διαδρομές» στην Εκπαίδευση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών είναι οι μέθοδοι και τα προϊόντα της σύγχρονης τεχνολογίας οι οποίες αφορούν τη συγκέντρωση, την ηλεκτρονική κωδικοποίηση, την επεξεργασία και την ταξινόμηση της πληροφορίας σε οποιαδήποτε μορφή (κείμενο, ήχος, εικόνα, κτλ.).

Η Εκπαιδευτική Τεχνολογία και οι Τεχνολογίες Υποστήριξης, πιο συγκεκριμένα, μπορούν υπό τις σωστές προϋποθέσεις να αποδειχθούν πολύτιμα εργαλεία για τη διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίσουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση σε όλους, ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων τους, αφού όπως επισημαίνει ο Vygotsky «Το Α και το Ω της εξέλιξης του πολιτισμού είναι η δημιουργία πλάγιων διαδρομών».

Σημάδια μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το παιδί στο νηπιαγωγείο κατακτά ορισμένες δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μετέπειτα ανάπτυξη της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι νηπιαγωγοί είναι σε θέση να αντιληφθούν εάν ένα νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες και ελλείμματα σε έναν τομέα ώστε να το υποστηρίξουν περισσότερο και πιο εξατομικευμένα. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί δυσκολεύεται να κρατήσει το ψαλίδι και να κόψει ένα πλαίσιο τότε ο παιδαγωγός θα πρέπει να το βοηθήσει με δραστηριότητες ενδυνάμωσης και ανάπτυξης της λεπτής κινητικότητας.Για να γίνουν πιο συγκεκριμένα και κατανοητά τα προαναφερθέντα στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δυσκολίες των παιδιών στο Νηπιαγωγείο που πιθανό να προμηνύουν μια μελλοντική μαθησιακή δυσκολία.