Ποιες είναι οι διαφορές των αρθρωτικών και των φωνολογικών διαταραχών;

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι αρθρωτικές διαταραχές αφορούν στη δυσκολία ενός παιδιού να προφέρει σωστά ένα φώνημα λόγω ανεπάρκειας του μηχανισμού άρθρωσης μετά το πέρα της ηλικίας κατάκτησης του συγκεκριμένου φωνήματος. Μπορεί να κυμαίνεται από σοβαρή (δυσαρθρία) έως ήπια (εξελικτική διαταραχή της άρθρωσης). Οι δυσκολίες στην άρθρωση ενδέχεται να οφείλονται σε οργανικά αίτια όπως είναι η αδυναμία ελέγχου των αρθρωτών (χείλη, γλώσσα, δόντια, υπερώα) ή στην δομή τους, όπως για παράδειγμα υπερπλασίες της γλώσσας, έλλειψη ή κακή σύγκληση δοντιών, κοντό χαλινό της γλώσσας κ.α. Μπορεί επίσης να οφείλονται σε λειτουργικά αίτια όπως είναι ο λανθασμένος τρόπος και τόπος άρθρωσης ή ο μειωμένος μυϊκός τόνος των χειλιών και της γλώσσας.

Η σημασία της διεπιστημονικής ομάδας στην αποκατάσταση παιδιών με εγκεφαλική παράλυση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η εγκεφαλική παράλυση είναι μια πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος η οποία προκαλείται από βλάβες σε αυτό. Οι βλάβες αυτές δεν εξελίσσονται σε βάθος χρόνου. Οι κυριότερες εκδηλώσεις της νόσου περιλαμβάνουν τις κινητικές διαταραχές, τις διαταραχές ακοής, ομιλίας και κατάποσης, διαταραχές συμπεριφοράς και ψυχοδυναμικής ανάπτυξης ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να συνυπάρχουν νοητική υστέρηση και επιληψία.

Η εγκεφαλική παράλυση είναι η πιο κοινή αιτία αναπηρίας σε παιδιά και εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα στα πρόωρα βρέφη και στα δίδυμα. Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα κάθε χρόνο γεννιούνται κατά μέσο όρο 200 βρέφη με εγκεφαλική παράλυση ανά 100.000 γεννήσεις.

2η Απριλίου: Ημέρα αποδοχής του αυτισμού και των αυτιστικών

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η 2η Απριλίου είναι ημέρα αφιερωμένη στον αυτισμό. Άρθρα θα δημοσιευθούν, ημερίδες θα οργανωθούν, εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν, όλα από ανθρώπους που θεωρούνται «ειδικοί» (θεραπευτές, εκπαιδευτές, γονείς). Όμως… ποιος είναι στην πραγματικότητα πιο ειδικός στον αυτισμό από τους ίδιους τους αυτιστικούς; Ποιου η φωνή είναι απαραίτητο να ακουστεί;

Οι αυτιστικοί ενήλικες μιλούν για τους ίδιους και τις εμπειρίες τους, έχουν άποψη κι επιθυμούν και διεκδικούν αποδοχή και ενσωμάτωση στην κοινωνία.Τα λόγια κάποιων από αυτούς δίνουν τροφή για σκέψη σε οικογένειες και επαγγελματίες…

Τί μπορούν να κάνουν οι γονείς στο σπίτι για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας;

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Στο προηγούμενο άρθρο μας συζητήσαμε τί είναι δυσλεξία και τον τρόπο που μπορούμε να την εντοπίσουμε. Οι γονείς συχνά ζητούν συμβουλές για το πώς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους μέσα στο σπίτι και τί δραστηριότητες μπορούν να κάνουν μαζί του ώστε να αντιμετωπίσουν την δυσλεξία. Αρχικά, αυτό που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις όπου σε χρόνο dt μπορούν να εξαλείψουν τα όποια μαθησιακά προβλήματα αντιμετωπίζει ένα παιδί. Ωστόσο, εάν οι γονείς εντάξουν στην καθημερινότητά τους μερικές δραστηριότητες είναι σίγουρο ότι αυτές θα συμβάλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας. Αυτό όμως που έχει περισσότερη σημασία είναι η υποστήριξη του παιδιού τόσο μέσα απο την οικογένεια όσο και μέσα από το σχολείο.

Η συμβολή της λογοθεραπείας στην αποκατάσταση ασθενών μετά από λαρυγγεκτομή

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ο λάρυγγας φιλοξενεί τις φωνητικές χορδές, μέσω των οποίων ο άνθρωπος παράγει ήχους, φωνή και κατ’ επέκταση ομιλία. Ο λάρυγγας επιτρέπει επίσης τη δίοδο του αέρα από και προς τους πνεύμονες. Η λαρυγγεκτομή είναι η χειρουργική αφαίρεση τμήματος (μερική λαρυγγεκτομή) ή ολόκληρου (ολική λαρυγγεκτομή) του λάρυγγα. Μετά την αφαίρεση του λάρυγγα δεν υπάρχει πλέον σύνδεση μεταξύ αυτού και των πνευμόνων, έτσι το άτομο οδηγείται στην απώλεια της φωνής και στην ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου αναπνοής. Στην επέμβαση πραγματοποιείται συρραφή της τραχείας με το τραχειοστόμιο (μια οπή στο λαιμό) με αποτέλεσμα το στόμα και η μύτη να μην έχουν πλέον καμία επαφή με τους πνεύμονες.