Στάσεις, αντιλήψεις εκπαιδευτικών και συνηθισμένες πρακτικές σε μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η τάξη είναι ένα απαιτητικό πλαίσιο για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ κυρίως επειδή προϋποθέτει δέσμευση σε συμπεριφορές και δεξιότητες που σχετίζονται με βασικά τους ελλείμματα. Η πρώτη δυσκολία τους αφορά μαθησιακά θέματα (π.χ. φτωχή μαθησιακή επίδοση, αποβολές και συχνές συστάσεις κ.α.) ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της τάξης παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Ανάμεσα σε άλλα οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν πληρέστερη ενημέρωση για τα συμπτώματα/διάγνωση της ΔΕΠ-Υ καθώς δεν διαθέτουν επαρκή ενημέρωση για επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους διαχείρισης προβληματικών συμπεριφορών, ενώ διαθέτουν περισσότερο θετικές παρά αρνητικές στάσεις για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ.

H επιστροφή στην τάξη μετά την καραντίνα για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Έχετε αναρωτηθεί πώς ένας μαθητής με ΔΕΠ-Υ μετά από μια τόσο μεγάλη περίοδο απομόνωσης στο σπίτι με έλλειψη καθημερινής οργάνωσης δραστηριοτήτων και προγράμματος μπορεί να επιστρέψει στην τάξη; Πώς δηλαδή από ένα πλαίσιο χαλαρό, ελεύθερο, αδόμητο μπορεί να υπακούσει και να «πειθαρχήσει» στους κανόνες και την οργάνωση ενός δομημένου πλαισίου όπως η τάξη; Πώς θα μπορέσει να «τιθασεύσει» παρορμήσεις μιας χαοτικής κατάστασης εγκλεισμού στο εδώ και τώρα μιας τάξης; Διαβάστε κάποιες χρήσιμες συμβουλές από την Μαίρη Γώγου, Ειδική Παιδαγωγό-Σχολική Ψυχολόγο (ΜΑ, Μsc) σχετικά με το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έναν μαθητή με ΔΕΠ-Υ να προσαρμοστεί καλύτερα στο σχολικό πλαίσιο μετά την περίοδο της καραντίνας. 

ΔΕΠ-Υ: Πότε, πώς, τι και γιατί (β' μέρος)

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερικινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί στις μέρες μας μια πολύ συχνή διάγνωση και ταυτόχρονα έναν γρίφο για την επιστημονική κοινότητα. Ως ΔΕΠ-Υ (στα αγγλικά: Attention Deficit Hyperactivity Disorder – A.D.H.D.) ορίζεται η αναντίστοιχη για την ηλικία ενός παιδιού υπερκινητικότητα, απροσεξία και παρορμητικότητα. Εντάσσεται στην κατηγορία των λεγόμενων νευροαναπτυξιακών διαταραχών και μαζί με την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος συνιστούν τις πιο συχνές διαγνώσεις. Η ΔΕΠ-Υ δεν αφορά μόνο τα παιδιά αλλά μπορεί να διαγνωστεί και σε έφηβους ή ενήλικες, ενώ ταυτόχρονα παραμένει μια κατάσταση ενεργή δια βίου. Κατά την ενηλικίωση, ωστόσο, τα συμπτώματα υποχωρούν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

ΔΕΠ-Υ: Πότε, πώς, τι και γιατί (α' μέρος)

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερικινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί στις μέρες μας μια πολύ συχνή διάγνωση και ταυτόχρονα έναν γρίφο για την επιστημονική κοινότητα. Ως ΔΕΠ-Υ (στα αγγλικά: Attention Deficit Hyperactivity Disorder – A.D.H.D.) ορίζεται η αναντίστοιχη για την ηλικία ενός παιδιού υπερκινητικότητα, απροσεξία και παρορμητικότητα. Εντάσσεται στην κατηγορία των λεγόμενων νευροαναπτυξιακών διαταραχών και μαζί με την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος συνιστούν τις πιο συχνές διαγνώσεις. Η ΔΕΠ-Υ δεν αφορά μόνο τα παιδιά αλλά μπορεί να διαγνωστεί και σε έφηβους ή ενήλικες, ενώ ταυτόχρονα παραμένει μια κατάσταση ενεργή δια βίου. Κατά την ενηλικίωση, ωστόσο, τα συμπτώματα υποχωρούν σε πολύ μεγάλο βαθμό. 

H Εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στις Θεραπευτικές Προσεγγίσεις Παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Κατηγορία: Ειδική αγωγή - ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Τις τελευταίες δεκαετίες η χρήση υπολογιστών στην εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό, έχει βρει θερμούς υποστηρικτές από εκπαιδευτικούς, θεραπευτές, γονείς και επαγγελματίες στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Ένας όλο και αυξανόμενος αριθμός ερευνών, επικεντρώνεται στις διάφορες εφαρμογές των τεχνολογικών παρεμβάσεων σε άτομα με αυτισμό. Υποστηρίζεται ότι με τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών προγραμμάτων, διευκολύνεται η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην απόκτηση πληροφοριών και συνακόλουθα στη μάθηση.