Τί μπορούν να κάνουν οι γονείς στο σπίτι για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας;

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Στο προηγούμενο άρθρο μας συζητήσαμε τί είναι δυσλεξία και τον τρόπο που μπορούμε να την εντοπίσουμε. Οι γονείς συχνά ζητούν συμβουλές για το πώς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους μέσα στο σπίτι και τί δραστηριότητες μπορούν να κάνουν μαζί του ώστε να αντιμετωπίσουν την δυσλεξία. Αρχικά, αυτό που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις όπου σε χρόνο dt μπορούν να εξαλείψουν τα όποια μαθησιακά προβλήματα αντιμετωπίζει ένα παιδί. Ωστόσο, εάν οι γονείς εντάξουν στην καθημερινότητά τους μερικές δραστηριότητες είναι σίγουρο ότι αυτές θα συμβάλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας. Αυτό όμως που έχει περισσότερη σημασία είναι η υποστήριξη του παιδιού τόσο μέσα απο την οικογένεια όσο και μέσα από το σχολείο.

Η συμβολή της λογοθεραπείας στην αποκατάσταση ασθενών μετά από λαρυγγεκτομή

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ο λάρυγγας φιλοξενεί τις φωνητικές χορδές, μέσω των οποίων ο άνθρωπος παράγει ήχους, φωνή και κατ’ επέκταση ομιλία. Ο λάρυγγας επιτρέπει επίσης τη δίοδο του αέρα από και προς τους πνεύμονες. Η λαρυγγεκτομή είναι η χειρουργική αφαίρεση τμήματος (μερική λαρυγγεκτομή) ή ολόκληρου (ολική λαρυγγεκτομή) του λάρυγγα. Μετά την αφαίρεση του λάρυγγα δεν υπάρχει πλέον σύνδεση μεταξύ αυτού και των πνευμόνων, έτσι το άτομο οδηγείται στην απώλεια της φωνής και στην ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου αναπνοής. Στην επέμβαση πραγματοποιείται συρραφή της τραχείας με το τραχειοστόμιο (μια οπή στο λαιμό) με αποτέλεσμα το στόμα και η μύτη να μην έχουν πλέον καμία επαφή με τους πνεύμονες.

Ο ρόλος της λογοθεραπείας στην Πλάγια Μυατροφική Σκλήρυνση (ALS)

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η Πλάγια Μυατροφική Σκλήρυνση (ALS) είναι μια από τις πιο κοινές νευρομυϊκές παθήσεις παγκοσμίως. Πρόκειται για μια νόσο άγνωστης αιτιολογίας που επηρεάζει τα νεύρα του εγκεφάλου, του εγκεφαλικού στελέχους και του νωτιαίου μυελού που ελέγχουν τις εκούσιες κινήσεις με αποτέλεσμα να χάνεται η δυνατότητα μετάδοσης νευρικών σημάτων στους μύες. Η συχνότητα εμφάνισής της είναι περίπου 3-8 ανά 100.000 ατόμων και συναντάται πιο συχνά σε άντρες. Συνήθως η ασθένεια εμφανίζεται στην ηλικία των 56 - 63 ετών. Οι μισοί από τους ανθρώπους με ALS αναμένεται να ζήσουν τουλάχιστον τρία ή περισσότερα χρόνια μετά την διάγνωση. Περίπου 20% μπορεί να ζήσουν πέντε ή περισσότερα χρόνια, και 10% θα ζήσουν περισσότερο από δέκα χρόνια.

Τελικά τί είναι αυτή η δυσλεξία;

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Τα τελευταία χρόνια νέες ορολογίες σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες χρησιμοποιούνται κατά κόρον τόσο απο ειδικούς όσο και απο γονείς. Έννοιες όπως η δυσλεξία χρησιμοποιούνται συνεχώς ακόμη και απο ανθρώπους που δεν είναι ειδικοί με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα χάος στο μυαλό πολλών γονιών οι οποίοι συχνά «τρέχουν» σε ειδικούς ακόμη και όταν αυτό δεν χρειάζεται. Πριν κολλήσουμε στο παιδί την ταμπέλα του δυσλεξικού θα πρέπει να εντοπίσουμε και να αναγνωρίσουμε μερικά σημάδια απο μικρή ηλικία, δηλαδή ήδη απο τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Η πρόωρη διάγνωση και αντιμετώπιση είναι το κλειδί για την ομαλή εξέλιξη του παιδιού, η οποία πραγματοποιείται απο μια διεπιστημονική ομάδα με τη χρήση σταθμισμένων τεστ. 

Βαρηκοΐα: Πώς προκαλείται και ποιές είναι οι επιπτώσεις της στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού; (Μέρος 2ο)

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ικανότητα να εντοπίζουμε ήχους και να τους προσδίδουμε νόημα είναι πρωταρχικής σημασίας, καθώς αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη της ομιλίας και της επικοινωνίας του παιδιού. Από πολύ μικρή ηλικία το παιδί αντιλαμβάνεται τα ακουστικά ερεθίσματα από το περιβάλλον γύρω του και σταδιακά καταφέρνει να αναγνωρίζει τους ήχους και να τους χρησιμοποιεί ώστε να παράγει και το ίδιο προφορικό λόγο.Όταν όμως η βαρηκοΐα εκδηλώνεται στην παιδική ηλικία προκαλεί καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και στην εκμάθηση της γλώσσας εάν δεν εντοπιστεί και αντιμετωπιστεί εγκαίρως. Είναι δεδομένο ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν μείωση της ακουστικής τους ικανότητας βρίσκονται σε μειονεκτική θέση ως προς την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων.