Ο ρόλος της λογοθεραπείας στην αποκατάσταση μετά από Εγκεφαλικό Επεισόδιο

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο αποτελεί τη σημαντικότερη αιτία αναπηρίας στους ενήλικες και μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Ένα εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να είναι ελαφρύ ή σοβαρό και να προκαλέσει προσωρινές ή μόνιμες εγκεφαλικές βλάβες. Συνήθως μέσα στις πρώτες μέρες μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο θα πρέπει να γίνεται αξιολόγηση από τον λογοθεραπευτή ο οποίος σε συνεργασία με τους θεράποντες ιατρούς νευρολόγους ή άλλους ειδικούς θα σχεδιάσουν ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα αποκατάστασης το οποίο θα απευθύνεται στις ανάγκες του εκάστοτε ασθενή. Για να καθοριστούν τα σταδία της θεραπείας πρέπει πρώτα να εξακριβωθούν οι περιοχές που έχουν επηρεαστεί. Αμέσως μετά, ορίζονται οι στόχοι.

Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Μέρος 2ο: επιπτώσεις στην οικογένεια

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Όταν το ένα από τα παιδιά μιας οικογένειας έχει διαγνωστεί με ΔΑΔ (Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή) μπορεί να υπάρχουν προβλήματα στην αλληλεπίδραση μεταξύ αυτού και των άλλων μελών. Κάθε μέλος της οικογένειας αντιδρά και αντιμετωπίζει διαφορετικά το γεγονός της διάγνωσης, ενώ οι μεταξύ τους σχέσεις κλονίζονται σημαντικά. Τα συναισθήματα είναι πολλά και στις περισσότερες περιπτώσεις αρνητικά, με πιο κοινά από αυτά το άγχος, τη θλίψη, την άρνηση και την ενοχή. Τόσο οι γονείς όσο και τα αδέρφια των παιδιών με Διάχυτη Ανατπυξιακή Διαταραχή, χρειάζονται στήριξη, κατάλληλη ενημέρωση και εκπαίδευση για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αρχικά τα δικά τους δυσάρεστα συναισθήματα.

Ξέσπασμα θυμού ή αισθητηριακή κατάρρευση; Γιατί έχει σημασία να γνωρίζουμε τη διαφορά;

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι εκρήξεις θυμού μπορεί να είναι συχνό γεγονός στη καθημερινότητα κάποιων παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Η εμφάνισή τους έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ικανότητα του παιδιού να ανταπεξελθει στις ανάγκες της καθημερινότητας, στην οικογενειακή ζωή, στην ποιότητα ζωής της οικογένειας, στις σχεσεις γονέων και παιδιού αλλά και στις κοινωνικές τους σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.

Εστω όμως κι αν η εικόνα που βλέπουμε είναι μία, αυτή ενός παιδιού που ουρλιάζει, κλωτσάει, φωνάζει, χτυπάει τα πόδια στο πάτωμα ή πέφτει στο πάτωμα, μιλάει άσχημα, δαγκώνει κι αλλες παρόμοιες εκδηλώσεις, οι εκδοχές για τη συμπεριφορά αυτή είναι δύο και διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους σε αιτιολογία αλλά και αντιμετώπιση.

Μαθαίνοντας τo A B C.. της Συμπεριφοράς!

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

«Άσχημες» συμπεριφορες, «δύσκολες» συμπεριφορές, ««ανάρμοστες» συμπεριφορες. Συμπεριφορές που φέρνουν σε δύσκολη θέση κυρίως το παιδί αλλά κι εμάς (γονείς, δασκάλους, ειδικούς) και που θέλουμε να τις σταματήσουμε ή να τις αλλάξουμε.  Για να το πετύχουμε αυτό, θα πρέπει να γνωρίζουμε τα βασικά!Οι  συμπεριφορές δεν είναι τυχαίες. Κάτι τις προκαλεί, κάποιο σκοπό υπηρετούν ή κάποια ανάγκη καλύπτουν και κάτι συντηρεί την εμφάνισή τους. Για να επιχειρήσουμε την αλλαγή μιας συμπεριφοράς, πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε όλους αυτούς τους παράγοντες μέσα από προσεκτική και συστηματική παρατήρηση και καταγραφή. Να κάνουμε δηλαδή «λειτουργική ανάλυση» μιας συμπεριφοράς πριν επιχειρήσουμε την «τροποποίησή» της.

Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Μέρος 1ο: συμπτώματα και διάγνωση

Κατηγορία: Ειδική αγωγή & ΛογοθεραπείαΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ο όρος διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ), αναφέρεται σε μια ομάδα διαταραχών που χαρακτηρίζονται από καθυστερήσεις στην ανάπτυξη των πολύπλοκων βασικών λειτουργιών, όπως για παράδειγμα η κοινωνικοποίηση και η επικοινωνία. Οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές καλύπτουν όλο το Φάσμα του Αυτισμού. Στην μια άκρη του φάσματος βρίσκεται η τυπική μορφή του αυτισμού ενώ στην άλλη άκρη το σύνδρομο Asperger.

Η διάγνωση των ΔΑΔ απαιτεί την άμεση παρατήρηση της συμπεριφοράς, καθώς και ένα αναπτυξιακό ιστορικό από την παιδική ηλικία. Όσο πιο γρήγορα πραγματοποιηθεί, τόσο περισσότερο θα ωφεληθεί όχι μόνο το παιδί, αλλά και η οικογένεια από το πρόγραμμα παρέμβασης.