COVID-19: Παραμονή στο Σπίτι & Τήρηση Διατροφικού Πλάνου

Κατηγορία: Ψυχολογία ενηλίκωνΔημοσιεύθηκε στις

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας σχετικά με τον ιό covid-19 μένουμε όλοι στο σπίτι για ένα καλύτερο μέλλον. 

Πόσο εύκολο είναι να τηρήσει κάποιος ένα διατροφικό πλάνο κατά την παραμονή του στο σπίτι και δεδομένου τον συνθηκών; 

Αρκετά εύκολο. Ωστόσο χρειάζεται καλή οργάνωση και προγραμματισμό έτσι ώστε να μην υπάρχουν εντελώς κενές ώρες μέσα στην ημέρα που θα μας ωθήσουν στο ψυγείο. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε στο σπίτι. 

Κάνουμε γυμναστική

Υπάρχουν πολλά βιντεάκια στο ίντερνετ τα οποία θα σας βοηθήσουν να γυμναστείτε είτε έχετε εξοπλισμό είτε χρησιμοποιώντας κάποια πράγματα που όλοι έχουμε μέσα στα σπίτια μας.

Κάνουμε γενικό στο σπίτι 

Τώρα που υπάρχει αρκετός χρόνος είναι ευκαιρία να κάνουμε γενικό στο σπίτι. Να βάλουμε σε τάξη τα πράγματα μας και να αναδιαμορφώσουμε τον χώρο μας. Αυτό θα μας βοηθήσει θετικά σε δύο πράγματα: 

  • Στην ψυχολογία μας, γιατί θα αλλάξουμε παραστάσεις 
  • Θα αποκτήσουμε κίνηση μέσα στο σπίτι

Βάζουμε την αγαπημένη μας σειρά

Επειδή μαζί με την σειρά σίγουρα θα θέλουμε κάτι να τσιμπολογήσουμε μπορούμε είτε να κόψουμε φρούτα σε μικρά κομματάκια και να τσιμπάμε είτε να φτιάξουμε σπιτικό ποπ-κορν με 1 κ.σ ελαιόλαδο και το απολαύσουμε βλέποντας την αγαπημένη μας σειρά ή ταινία.

Μαγειρεύουμε υγιεινές συνταγές 

Ψάξε πως μια συνταγή από ένα αγαπημένο σου φαγητό, γλυκό ή σνακ μπορείς να την κάνεις εναλλακτικά πιο υγιεινή. Παρότρυνε και άλλα μέλη της οικογένειας να βοηθήσουν. Έτσι θα γίνει πιο διασκεδαστικό.

Ενυδατωνόμαστε σωστά 

Πιες νερό ακόμα και αν δεν διψάς. Πολλές φορές όταν μένουμε στο σπίτι επειδή δεν κουραζόμαστε και δεν νιώθουμε την ανάγκη έλλειψης νερού παραλείπουμε να πιούμε. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος του στομάχου να παραμένει κενός και να μην νιώθουμε πληρότητα. Εναλλακτικά του νερού, μπορεί να είναι φρέσκοι φυσικοί χυμοί, τσάι ή άλλα ροφήματα. 

Βάζουμε χρώμα στο πιάτο και το ποτήρι μας 

Οι δύσκολες αυτές μέρες καθιστούν αναγκαίο να προασπίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αυτό θα το καταφέρουμε πολύ εύκολα με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Πιο συγκριμένα καταναλώστε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C όπως εσπεριδοειδή, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι. Εκτός από την βιταμίνη C σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και τα προβιοτικά που βρίσκονται μέσα στα ζυμούμενα προϊόντα γάλακτος. 

Τηρούμε αποστάσεις μεταξύ των γευμάτων

Μην καταναλώνεις όλα σου τα γεύματα μαζεμένα. Τήρησε μια απόσταση τουλάχιστον 2-3 ωρών από το επόμενο γεύμα. Έτσι θα διαχειριστείς καλύτερα την πείνα σου και δεν θα προβείς σε υπερφαγικά επεισόδια. 

Τρώμε από βιολογική ή συναισθηματική πείνα; 

Τέλος σκόπιμο θα είναι να καταλάβουμε αν αυτές τις μέρες τρώμε από βιολογική ή συναισθηματική πείνα. Δεδομένου των συνθηκών και λόγω του ότι δεν μπορούμε να κάνουμε αυτά που κάναμε και ίσως κάποια αγαπημένα μας πρόσωπα μας έχουν λείψει ιδιαίτερα μπορεί να υπάρχει ένα συναισθηματικό κενό όπου πολλοί άνθρωποι μπορεί να το αναπληρώνουν με το να τρώνε κάτι έντονα γευστικό γιατί τους προκαλεί ευχαρίστηση. Στο σημείο αυτό χρειάζεται προσοχή και σκέψη αν αυτό που τρώμε το χρειαζόμαστε. 

Χριστίνα Καραχοτζίτη, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος MSc

Χριστίνα Καραχοτζίτη, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος MSc

Βιογραφικό του συντάκτη και υποβολή ερωτήσεων

Άρθρα του συντάκτη