Συμπεριφορές Παιδιών με ΔΕΠ-Υ στην τάξη και προτεινόμενες παρεμβάσεις

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ΔΕΠ-Υ χαρακτηρίζεται από τρία βασικά είδη συμπτωμάτων: αυτά που αφορούν στην ικανότητα συγκέντρωσης και διατήρησης της προσοχής, αυτά που αφορούν στην κινητική δραστηριότητα και αυτά που αφορούν στην ικανότητα αναστολής των αυθόρμητων αντιδράσεων. Η αιτιολογία τους είναι κυρίως «πρωτογενής» και απορρέουν ουσιαστικά από τη φύση της διαταραχής, δηλαδή έχουν οργανική αιτιολογία, ενώ  η ένταση και η συχνότητα των συμπτωμάτων διαφέρουν από παιδί σε παιδί. Σε σχέση με το φύλο, τα αγόρια συνήθως παρουσιάζουν συμπεριφορικές δυσκολίες στην τάξη, ενώ τα κορίτσια παρουσιάζουν συνήθως μεγαλύτερη διάσπαση προσοχής και αποχή από το μάθημα με ελάχιστες διασπαστικές συμπεριφορές. 

Δυσφορία Έκλυσης Γάλακτος ή Dysphoric Milk Ejection Reflex (DMER)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το σύνδρομο δυσφορίας του θηλασμού περιγράφεται ως μία κατάσταση κατά την οποία η θηλάζουσα μητέρα βιώνει ένα κύμα αρνητικών συναισθημάτων κατά την έναρξη του θηλασμού, τα οποία υποχωρούν λίγα λεπτά μετά. Το βασικό σύμπτωμα του συνδρόμου είναι τα -άνευ προφανούς αιτιολογίας- αρνητικά συναισθήματα που κατακλίζουν τη θηλάζουσα μαμά. Περιγράφονται διαφορετικά από γυναίκα σε γυναίκα αλλά έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το αίσθημα κενού ή μία συναισθηματική αναστάτωση. Οι μητέρες αναφέρουν ένα εύρος συναισθημάτων από άγχος και νευρικότητα μέχρι οργή ,θλίψη και απελπισία. Άλλες λέξεις που χρησιμοποίησαν ήταν: φόβος, ταραχή, οδύνη και θυμός. 

Παιδική Κακοποίηση: Ο ρόλος των Επαγγελματιών Υγείας (Μέρος Β΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Πολλά παιδιά διστάζουν να αποκαλύψουν πως έχουν κακοποιηθεί, ειδικά αν η κακοποίηση έχει γίνει από τον ένα ή από τους δύο γονείς ή είναι σε πολύ μικρή ηλικία ώστε να εκφραστούν λεκτικά σχετικά με το γεγονός. Άλλα παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση δεν γνωστοποιούν το συμβάν καθώς βιώνουν έντονα το αίσθημα του φόβου. Βασικός στόχος της πρόληψης είναι η ενημέρωση. Η πρόληψη κινείται σε τρία επίπεδα και διακρίνεται σε πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή. Η πρωτογενής πρόληψη απευθύνεται κυρίως στο γενικό πληθυσμό με προγράμματα, που έχουν κύριο στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, την ευαισθητοποίηση της κοινότητας σχετικά με το φαινόμενο της κακοποίησης... 

Παιδική Κακοποίηση: Οι μορφές και οι επιπτώσεις (Μέρος Α΄)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

«Με τον όρο κακοποίηση / παραμέληση παιδιών περιγράφεται ένα φαινόμενο σύμφωνα με το οποίο, ένας ή περισσότεροι ενήλικες που έχουν την ευθύνη και την φροντίδα ενός παιδιού προκαλούν ή επιτρέπουν να προκληθούν στο παιδί σωματικές κακώσεις ή συνθήκες στέρησης σε τέτοιο βαθμό σοβαρότητας ώστε συχνά να επιφέρουν σοβαρές διαταραχές σωματικής, νοητικής, συναισθηματικής ή κοινωνικής μορφής, ακόμα και τον θάνατο».

Το φαινόμενο της κακοποίησης μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορες μορφές. Είτε μέσω σωματικής κακοποίησης είτε σεξουαλικής είτε μέσω συναισθηματικής κακοποίησης ακόμη και παραμέλησης. 

Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ο μαθητής στην πολιτισμική πραγματικότητα

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαπολιτισμική παιδαγωγική ως όρος εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80'. Παραπέμπει στη παιδαγωγική συνάντηση που συμπεριλαμβάνει την ετερότητα και την αλληλεπίδραση διαφορετικών πολιτισμών και ταυτοτήτων, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να διαχειριστεί τη διαφορετικότητα και να αξιοποιήσει τόσο το μορφωτικό όσο και το πολιτισμικό επίπεδο των μαθητών με στόχο την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί καινοτόμο βήμα στον τομέα της μάθησης και βασίζεται στην παραδοχή ότι η μονοπολιτισμική εκπαίδευση δεν εκφράζει σε καμία περίπτωση την πραγματικότητα του 21ου αιώνα.