Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ο μαθητής στην πολιτισμική πραγματικότητα

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η διαπολιτισμική παιδαγωγική ως όρος εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80'. Παραπέμπει στη παιδαγωγική συνάντηση που συμπεριλαμβάνει την ετερότητα και την αλληλεπίδραση διαφορετικών πολιτισμών και ταυτοτήτων, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να διαχειριστεί τη διαφορετικότητα και να αξιοποιήσει τόσο το μορφωτικό όσο και το πολιτισμικό επίπεδο των μαθητών με στόχο την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί καινοτόμο βήμα στον τομέα της μάθησης και βασίζεται στην παραδοχή ότι η μονοπολιτισμική εκπαίδευση δεν εκφράζει σε καμία περίπτωση την πραγματικότητα του 21ου αιώνα.

1η Ημερίδα ΨυχολοΖῆν

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Το ΨυχολοΖῆν και η διεπιστημονική του ομάδα ανακοινώνουν την διοργάνωση της 1ης Ημερίδας του ΨυχολοΖῆν με θέμα: “Ο Ασθενής στην Οικογένεια. Οι Διαστάσεις της Ασθένειας στο Σύστημα.” Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στην αίθουσα Ρήγας Φεραίος του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών, το οποίο στεγάζεται επί της οδού Ριζάρη 2, το Σάββατο 13 Οκτωβρίου και ώρες 11.00 – 14.00.

Σκοπός της ημερίδας είναι η παρουσίαση της ομάδας του ΨυχολοΖῆν και η ανάλυση του ζητήματος υπό το πρίσμα της ψυχικής αλλά και της ιατρικής σκοπιάς από επαγγελματίες του χώρου. Θα δοθεί χώρος και χρόνος για ερωτήσεις και αλληλεπίδραση μεταξύ του κοινού και των ειδικών.

Όρια και εφηβεία

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Τα όρια κατέχουν ουσιώδη θέση μέσα στην οικογένεια και στην ανατροφή των παιδιών. Συμβάλλουν στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του και διαμορφώνουν τους ρόλους ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας. Συνήθως τα όρια συγχέονται με την αυστηρή τιμωρία, την απαγόρευση και την επιβολή. Και εκεί έγκειται η δυσκολία των γονέων να τα θέσουν. Στην πραγματικότητα όμως τα όρια είναι διδασκαλία, είναι το μέσο για να “εκπαιδεύσουμε” τα παιδιά σε κοινωνικά επιθυμητούς τρόπους συμπεριφοράς, να τους διδάξουμε κανόνες, να τους μάθουμε τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται. Παρόλο που για όλα τα παιδιά τα όρια μοιάζουν δυσάρεστα, στην πραγματικότητα τα βοηθάνε να νιώσουν ασφάλεια.

Η σημασία του θηλασμού για τη μητέρα και το παιδί

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ο θηλασμός προσδίδει στη μητέρα τόσο σωματικά όσο και ψυχοκοινωνικά οφέλη. Όσον αφορά τα σωματικά οφέλη, ο θηλασμός βοηθά την μητέρα να έχει ταχεία επιστροφή στο σωματικό βάρος που είχε πριν από την εγκυμοσύνη. Ακόμα, οι γυναίκες που θηλάζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα φαίνεται να διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης τόσο καρκίνου του μαστού και των ωοθηκών όσο και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Τέλος, πολλές γυναίκες βιώνουν το αίσθημα της επιλόχειου κατάθλιψης γεγονός που διαταράσσει τη σχέση μητέρας- βρέφους στα πολύ πρώιμα στάδια της γέννησης. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο θηλασμός μπορεί να βοηθήσει αυτές τις μητέρες προσδίδοντας τους αυξημένη αυτοεκτίμηση.

Κοινωνικές δεξιότητες, βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη των παιδιών (μέρος 2ο)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη ενός παιδιού και την προσαρμογή του. Τυχόν δυσκολίες θα ήταν καλό να εντοπίζονται έγκαιρα από γονείς και παιδαγωγούς και να αντιμετωπίζονται με κάποια μορφή παρέμβασης που να καλύπτει τις ανάγκες του παιδιού αλλά και να του ταιριάζει.Η παρέμβαση όταν υπάρχουν δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες επιβάλλεται σε όλες τις ηλικίες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για παιδιά μικρότερα, όπου εύκολα μπορεί να θεωρήσουμε εσφαλμένα για κάποια δυσκολία που αντιμετωπίζουν ότι «θα το ξεπεράσουν μεγαλώνοντας».Επίσης, δεν υπάρχουν «συνταγές» ούτε «πανάκειες» στην παρέμβαση. Κάθε προσέγγιση θα πρέπει να σχεδιάζεται και να εφαρμόζεται έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του παιδιού.