Μένοντας μαζί για τα παιδιά: ποιον ωφελεί τελικά;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Στις μέρες μας όλο και πιο συχνά συναντάμε ζευγάρια τα οποία αν και βρίσκονται σε συναισθηματική διάσταση, επιλέγουν να συμβιώνουν για χάρη των παιδιών, για να μη χρειαστεί τα παιδιά να περάσουν τη διαδικασία ενός διαζυγίου και για να μη βιώσουν το τραύμα που προέρχεται από έναν χωρισμό. Πόση αλήθεια κρύβει αυτή η απόφαση;

Το "μένουμε μαζί για τα παιδιά" δεν μπορεί να έχει κανένα αποτέλεσμα αν δεν συνοδεύεται από την αντίστοιχη συναισθηματική διάθεση και τα αμφότερα θετικά συναισθήματα. Γονείς οι οποίοι παρόλο που μένουν μαζί έχουν αρνητικά συναισθήματα ο ένας για τον άλλο μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες αρνητικές συνέπειες για το παιδί τους από αυτούς οι οποίοι τελικά χωρίζουν.

Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η γονιμότητα καθώς και τα προβλήματα που σχετίζονται με αυτή είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά τα άτομα τόσο ως μονάδες όσο και στη σχέση τους με το σύντροφό τους. Συχνά δε, παίρνει προεκτάσεις και στη σχέση των ατόμων με το περιβάλλον τους ή την ευρύτερη οικογένεια. Αυτό, βέβαια, εξαρτάται από το πόσο κοντινές ή “εμπλεγμένες” όπως λέμε είναι οι σχέσεις και συνεπώς κατά πόσο επιτρέπεται από το ζευγάρι να παρεισφρέουν τρίτοι σε αυτό.  

Πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν στη δυσκολία τεκνοποίησης και με τους οποίους, ασφαλώς, ασχολείται η ιατρική επιστήμη δίνοντας σε πολλές περιπτώσεις λύση. 

Απομόνωση στο σχολείο…πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Σε κάθε σχολική τάξη σχεδόν πάντα υπάρχει ένα παιδί πιο απομονωμένο από τα άλλα. Το παιδί εκείνο που αν και επιθυμεί να λάβει μέρος στις δραστηριότητες και να συμμετάσχει στα παιχνίδια των συμμαθητών του, νιώθει μη επιθυμητό με αποτέλεσμα να παραμένει μόνο του σε έναν αέναο αγώνα αποδοχής.

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί. Τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές των πάντων και τα κριτήρια επιλογής φίλων ποικίλουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την οικογένεια καταγωγής. Έτσι, ένα παιδί μπορεί να απομονωθεί εξαιτίας κάποιου εξωτερικού χαρακτηριστικού του (παχυσαρκία, μυωπία, ατημέλητη εμφάνιση κ.α.), εξαιτίας κάποιας δυσκολίας του στα μαθήματα ή της συμπεριφοράς του (επιθετικότητα).

Έφυγα… για να μεγαλώσει το παιδί μου καλά!

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ίδια η αναφορά αυτής της φράσης φαίνεται εξ ορισμού αντιφατική. Ωστόσο, αν εστιάσουμε θα μπορέσουμε να δούμε τις βαθύτερες πτυχές μιας τέτοιας επιλογής και στάσης ζωής. Πολλές αναφορές έχουν υπάρξει στο εγκαταλελειμμένο παιδί. Στο παιδί που ο γονέας προκειμένου να του παράσχει επαρκή αγαθά για την επιβίωσή του παραμέλησε συναισθηματικά.  Ή και εγκατέλειψε. Η εγκατάλειψη σε αυτή την περίπτωση δεν είναι πραγματική αφού το κίνητρο είναι η φροντίδα του παιδιού. Ωστόσο, το βίωμα για το ανήλικο άτομο περιγράφεται ως συναισθηματική εγκατάλειψη αφού δεν υπάρχουν οι γνωστικές δομές να το επεξεργαστεί διαφορετικά, δηλαδή με βάση τη λογική. Ως ενήλικες τα άτομα δυσκολεύονται να τη μεταβολίσουν ψυχικά. 

Ντροπαλό – διστακτικό παιδί: πώς το ενθαρρύνουμε;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Αρκετά συχνά συναντάμε παιδιά, τα οποία δείχνουν διστακτικά, ντροπαλά, δυσκολεύονται να απαντήσουν ακόμα και σε μια απλή ερώτηση που θα τους απευθύνει κάποιο μη οικείο πρόσωπο και γαντζώνονται από τους γονείς, αρνούμενα να απομακρυνθούν από αυτούς. Κάποια από αυτά τα παιδιά φαίνεται να δυσκολεύονται ακόμα και με συνομηλίκους, ενώ μπορεί να αρνούνται να πάνε επίσης στο σχολείο. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις βλέπουμε παιδιά να δείχνουν τρομοκρατημένα, να τρέμουν, να κλαίνε και να εμφανίζουν σωματικά συμπτώματα, εμετούς, πόνους στο στομάχι κ.α. όταν βρεθούν μακριά από τους γονείς.

Δεδομένου ότι το παιδί ταλαιπωρείται και υποφέρει από αυτή του τη δυσκολία, η παρέμβαση θα πρέπει να είναι άμεση.