Απομόνωση στο σχολείο…πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Σε κάθε σχολική τάξη σχεδόν πάντα υπάρχει ένα παιδί πιο απομονωμένο από τα άλλα. Το παιδί εκείνο που αν και επιθυμεί να λάβει μέρος στις δραστηριότητες και να συμμετάσχει στα παιχνίδια των συμμαθητών του, νιώθει μη επιθυμητό με αποτέλεσμα να παραμένει μόνο του σε έναν αέναο αγώνα αποδοχής.

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί. Τα παιδιά είναι οι πιο αυστηροί κριτές των πάντων και τα κριτήρια επιλογής φίλων ποικίλουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, την οικογένεια καταγωγής. Έτσι, ένα παιδί μπορεί να απομονωθεί εξαιτίας κάποιου εξωτερικού χαρακτηριστικού του (παχυσαρκία, μυωπία, ατημέλητη εμφάνιση κ.α.), εξαιτίας κάποιας δυσκολίας του στα μαθήματα ή της συμπεριφοράς του (επιθετικότητα).

Έφυγα… για να μεγαλώσει το παιδί μου καλά!

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η ίδια η αναφορά αυτής της φράσης φαίνεται εξ ορισμού αντιφατική. Ωστόσο, αν εστιάσουμε θα μπορέσουμε να δούμε τις βαθύτερες πτυχές μιας τέτοιας επιλογής και στάσης ζωής. Πολλές αναφορές έχουν υπάρξει στο εγκαταλελειμμένο παιδί. Στο παιδί που ο γονέας προκειμένου να του παράσχει επαρκή αγαθά για την επιβίωσή του παραμέλησε συναισθηματικά.  Ή και εγκατέλειψε. Η εγκατάλειψη σε αυτή την περίπτωση δεν είναι πραγματική αφού το κίνητρο είναι η φροντίδα του παιδιού. Ωστόσο, το βίωμα για το ανήλικο άτομο περιγράφεται ως συναισθηματική εγκατάλειψη αφού δεν υπάρχουν οι γνωστικές δομές να το επεξεργαστεί διαφορετικά, δηλαδή με βάση τη λογική. Ως ενήλικες τα άτομα δυσκολεύονται να τη μεταβολίσουν ψυχικά. 

Ντροπαλό – διστακτικό παιδί: πώς το ενθαρρύνουμε;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Αρκετά συχνά συναντάμε παιδιά, τα οποία δείχνουν διστακτικά, ντροπαλά, δυσκολεύονται να απαντήσουν ακόμα και σε μια απλή ερώτηση που θα τους απευθύνει κάποιο μη οικείο πρόσωπο και γαντζώνονται από τους γονείς, αρνούμενα να απομακρυνθούν από αυτούς. Κάποια από αυτά τα παιδιά φαίνεται να δυσκολεύονται ακόμα και με συνομηλίκους, ενώ μπορεί να αρνούνται να πάνε επίσης στο σχολείο. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις βλέπουμε παιδιά να δείχνουν τρομοκρατημένα, να τρέμουν, να κλαίνε και να εμφανίζουν σωματικά συμπτώματα, εμετούς, πόνους στο στομάχι κ.α. όταν βρεθούν μακριά από τους γονείς.

Δεδομένου ότι το παιδί ταλαιπωρείται και υποφέρει από αυτή του τη δυσκολία, η παρέμβαση θα πρέπει να είναι άμεση.

Η υιοθεσία στην οικογένεια: τι πρέπει να γνωρίζει το παιδί;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Η λύση της υιοθεσίας είναι ιδανική στις περιπτώσεις εκείνες όπου το ζευγάρι δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει παιδιά με φυσικό τρόπο ή με τη διαδικασία της εξωσωματικής. Η υιοθεσία επιφέρει θετικά αποτελέσματα τόσο για τους γονείς, όσο και για το ίδιο το παιδί, το οποίο μεταφέρεται από την ζωή σε ένα ίδρυμα μέσα σε μια οικογένεια, η οποία δύναται να παρέχει τα συναισθηματικά εφόδια και τις ευκαιρίες εκείνες που θα οδηγήσουν σε μια υγιή ψυχική και σωματική εξέλιξη.

Αν και οι γονείς αναλαμβάνουν συνήθως με θετικά συναισθήματα το νέο τους ρόλο, ωστόσο βιώνουν αρκετές αγωνίες με κυριότερη αυτή της αποκάλυψης της αλήθειας. Από την πρώτη σχεδόν στιγμή, ανησυχούν για το αν θα πρέπει να πούνε στο παιδί την αλήθεια.

Παιδικός Σταθμός: Ήρθε πράγματι η ώρα;!

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Ήρθε το καλοκαίρι, κάποιοι ετοιμάζονται κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει να απολαμβάνουν αυτή την περίοδο της χαλάρωσης!

Τι γίνεται όμως όταν στην οικογένεια υπάρχουν παιδιά; Πριν αποφασίσουμε ότι μπορούμε να ξεκουραστούμε από τους απαιτητικούς ρυθμούς της καθημερινότητας χρειάζεται να ρυθμίσουμε κάποια ζητήματα ώστε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για το διάστημα που ακολουθεί την επιστροφή – οπότε και να μην αισθανθούμε ότι επιστρέφουμε σε αγωνίες και εκκρεμότητες που κάνουν τις διακοπές μας να μοιάζουν μακρινή ανάμνηση. Στην περίπτωση που στην οικογένεια υπάρχει ένα ή και παραπάνω μέλος μικρής ηλικίας, είναι συχνή η αγωνία των γονέων σχετικά με την ένταξη του παιδιού σε κάποιο παιδικό σταθμό.