Σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων, πώς στηρίζουμε το παιδί;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Σεξουαλική κακοποίηση θεωρείται η συμμετοχή ή έκθεση των παιδιών και των εφήβων σε πράξεις και δραστηριότητες με σεξουαλικό προσανατολισμό που στόχο έχουν την ικανοποίηση κάποιου ενήλικα. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν χάδια, διείσδυση, βιασμό, αιμομιξία, σοδομισμό, ασέλγεια ή την έκθεση του παιδιού σε πορνογραφικό υλικό και σε καταστάσεις που δεν συνάδουν με την ηλικία του και που στοχεύουν στη διέγερση κάποιου ενήλικα ακόμα και χωρίς άμεση επαφή μεταξύ θύτη και θύματος. Κατά κανόνα τα άτομα τα οποία κακοποιούν σεξουαλικά ένα ανήλικο τέκνο προέρχονται από το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού και έχουν σχέση οικειότητας μαζί του. Πιο σπάνιες είναι οι περιπτώσεις όπου ο θύτης είναι ένα άτομο άγνωστο.

Κοινωνικές δεξιότητες, βασικό στοιχείο στην ανάπτυξη των παιδιών (μέρος 1ο)

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη ενός παιδιού και την προσαρμογή του, γι’ αυτό και θα πρέπει να παρακολουθούνται, να καλλιεργούνται και να ενισχύονται συστηματικά τόσο από την οικογένεια όσο και από το σχολείο. Έτσι αποφεύγονται και αντιμετωπίζονται δυσκολίες που απορρέουν από ελλείψεις στον τομέα των δεξιοτήτων αυτών, όπως είναι οι δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις με οικογένεια, δασκάλους και συνομήλικους, τα σημάδια κατάθλιψης, επιθετικότητας και άγχους κ.α.

Κοινωνικές δεξιότητες είναι οι διαπροσωπικές δεξιότητες που είναι αναγκαίες για την αποτελεσματική κι επιτυχημένη επικοινωνία και κοινωνική αλληλεπίδραση.

«Μα τί μού χρειάζεται αυτό;» Καθημερινές δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να εξασκήσουν και να γενικεύσουν τις γνώσεις τους

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Οι γνώσεις που αποκτούν τα παιδιά δεν είναι για να παραμένουν στο σχολείο και δεν τελειώνουν όταν κλείσουν βιβλία και τετράδια! Υπάρχουν τρόποι να τις βάλουν στην καθημερινότητά τους και αν χρειάζεται να τις εξασκήσουν με ευχάριστο τρόπο! Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, ανάλογα με το πρόγραμμα και τις ανάγκες κάθε οικογένειας, και είναι στο χέρι των γονιών και των παιδιών να τις ανακαλύψουν μαζί! Το να δίνουμε στα παιδιά ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουν αυτά που ξέρουν ή να εξασκηθούν σε κάτι που έχουν ανάγκη μέσα από καθημερινές δραστηριότητες, που εξυπηρετούν κάποια χρησιμότητα, είναι πολύ σημαντικό. Είναι πιο διασκεδαστικό από μια στείρα επανάληψη και συντελεί στη γενίκευση των γνώσεων σε διάφορες μορφές.

Πρώτη φορά γονείς! Και τώρα;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Είναι αλήθεια πως η εγκυμοσύνη και ο ερχομός ενός παιδιού στη ζωή είναι από τα πιο σπουδαία και ευχάριστα πράγματα τόσο για το ίδιο το ζευγάρι των γονέων όσο και το περιβάλλον τους. Στις περιπτώσεις όπου όλα εξελίσσονται ομαλά σε σχέση με την κύηση και την καθημερινότητα των γονέων, με έναν τρόπο είναι σα να σταματάει ο χρόνος και να μηδενίζονται τα άγχη ενώ τα προβλήματα αρχίζουν και ιεραρχούνται σε μία εντελώς διαφορετική βάση. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι για όλους. Ξεκινώντας από τη γυναίκα που κυοφορεί, η περίοδος της εγκυμοσύνης αποτελεί συνθήκη ιδιαιτέρως έντονων διακυμάνσεων. Το σώμα υπόκειται σε μία σειρά αλλαγών ούτως ώστε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και “φιλοξενία” ενός νέου πλάσματος. 

Μένοντας μαζί για τα παιδιά: ποιον ωφελεί τελικά;

Κατηγορία: Ψυχολογία παιδιού και οικογενείαςΔημοσιεύθηκε στις

gh

Στις μέρες μας όλο και πιο συχνά συναντάμε ζευγάρια τα οποία αν και βρίσκονται σε συναισθηματική διάσταση, επιλέγουν να συμβιώνουν για χάρη των παιδιών, για να μη χρειαστεί τα παιδιά να περάσουν τη διαδικασία ενός διαζυγίου και για να μη βιώσουν το τραύμα που προέρχεται από έναν χωρισμό. Πόση αλήθεια κρύβει αυτή η απόφαση;

Το "μένουμε μαζί για τα παιδιά" δεν μπορεί να έχει κανένα αποτέλεσμα αν δεν συνοδεύεται από την αντίστοιχη συναισθηματική διάθεση και τα αμφότερα θετικά συναισθήματα. Γονείς οι οποίοι παρόλο που μένουν μαζί έχουν αρνητικά συναισθήματα ο ένας για τον άλλο μπορούν να οδηγήσουν σε περισσότερες αρνητικές συνέπειες για το παιδί τους από αυτούς οι οποίοι τελικά χωρίζουν.